Gyakornok voltam.

(Nem csak) luxemburgi képek és élménybeszámolók...

eugyakornokluxemburg 2012.04.05. 20:09

Trier

A mai kirándulás célpontja Trier volt. Ez a város Németországban található, kb. 3/4 óra vonattal az út Luxembourgból. Állítólag Trier Németország legrégebbi városa, tele római kori emlékekkel, pl. Porta Nigra (fekete kapu), Dóm, Konstantin Bazilika, szép épületek és parkok, na és a piac tér. 

Az utazásról is mesélnék egy-két mondatban. Vonattal mentünk és nagyon meglepődtem, mert errefelé a vonaton a másodosztály bőven kenterbe veri az otthoni IC-ken található első osztálynak beállított fülkéket. Szerintem ezzel mindent elmondtam. Arról nem is beszélve, hogy a vonatok olyan halkan siklanak a síneken, hogy az csoda, nem zakatolnak olyan hangosan, hogy ordítanod kell, ha a melletted ülővel beszélgetni akarsz. Ja, és még valami: még a legkisebb településnek is olyan vasútállomása van, hogy bármelyik magyar város pályaudvara megirigyli. Ezeknek az embereknek itt ez a fajta vasúti utazás a megszokott, én pedig úgy tekingettem körbe a meglepettségtől, mint egy kisgyerek...

Most pedig következzen néhány kép!

Porta Nigra.

Porta_Nigra_1.jpg

Dóm.

Trier3.jpg

Piac tér.

Trier1.jpg

Park.

Trier4.jpg

Itt is készülődnek már a húsvétra. :)

nyúlpéksüti.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://eugyakornokluxemburg.blog.hu/api/trackback/id/tr114366066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása